påväg.

Det ska blir så härligt att flytta om en månad.
Helt galet vad jag längtar.

Men återigen gör jag en liten tillbaka blick.
Med koppling från senaste inlägget var det samma tid fast ett år senare som jag och P blev sambos!
I lite panik letade vi lägenheten innan jag skulle lämna stan för sommarjobb på Åland.
Vi föll tillsist för Värmlandsgatan.
En mysig trea, stor och rymlig.

Jag längtade till slutet av sommaren när jag åkte till Åland och lämnade P hemma.
För då skulle jag få börja ett helt nytt kaptiel i livet och få komma hem till P igen.
Jag saknade honom redan innan jag åkt.
Sommaren på Åland var inte alls som förväntat och jag och Barr härdade minst sagt ut.
Tur att vi hade varandra åtminstonde.



Det är något visst med den första lägenheten man haft tillsammans.
Samma sak med sin första lägenhet man haft själv.
De bär på speciella historier.

Den här lägenheten har verkligen levt.
Många middagar och fester har gett liv åt lyan.
Å jag kan lova att det blir en hejdundrande inflyttningsfest på nya stället så snart vi kommit iordning!

Det är nu mest med lättnad vi nu ÄNTLIGEN slipper Wermlands Invest och blir våra egna bostadsrättsägare, det är också något speciellt!

Idag gick startskottet!



Första två lådorna är packade, den fina svarta findväggen är övermålad i den fula brutna vita köket huserar i och jag och Paps har jagat rätt på en slipmaskin inför renoveringen av trägolven i den nya lyan!


nymålat!

2 dagar.. endast 2 dagar till S E M E S T E R!

e.

2 kommentarer:

  1. Härligt att börja om tillsammans med något eget! Rensa bort det gamla, fast spara det bästa liksom :) Ska bli sjukt spännande att se er nya lya och kan knappt vänta på att få partaja in den!

    //Sara

    SvaraRadera
  2. Ohlalala...den festen längtar vi minsann efter!!! =) Kommer bli så bra i den nya fina lägenheten, ibland är det bra skönt att lämna saker bakom sig även om det är bra år och fina minnen ni har samlat ihop på Värmlandsgatan..
    Tack för ikväll!! Pöss

    SvaraRadera