ni har mig trogen till döden skiljer oss åt : 140510





Från Blåjeans och Frank till idag när de döper sina album till Röd, Tigerdrottningen och fortsätter att leverera.
Jag har varit fast från först ljud som träffade min trumhinna. 
De tog sig an min hjärtsäck och bosatte sig där. Alldeles precis runt hjärtat mitt.
Jag kan inte förstå att de lyckas.
Gång på gång, år efter år.
Jag menar hur kan de få ihop de texterna igen och igen, och bli unika igen och igen.
Det är inga lättskrivna texter. 
Det kan lätt bli fel med den typen av texter. 
Men det blir aldrig det.
Det blir rätt.
Hela tiden.
Antingen så innefattar produktionen en hel del droger eller så är det galna hjärnor som skapar dessa texter och musik.


Jag faller platt varje gång.
Platt och blir matt.
För varje gång lyckas de borra sig rakt in i min tankeverksamhet.
Som om de läste mina tankar och skrev lite texter sen.

Ja jag vet att så här känner ungefär flera miljoner av Sveriges befolkning angående Kent.
Men även det är ju sjukt.
Hur kan dessa lite speciella textrader och ibland toner träffa rätt till såååå många?
Det är svennebananigt att digga Kent idag.
För Kent har blivit så stora att det tagit sig an hela Sverige.
Det är inte längre som när blåjeans spelades.
Nej det är det inte MEN det är ju det som är magiskt med dom.
Att de faktiskt nått fram från Frank ända in i så många svenska hjärtan.
Jag tycker det är mer svennebanigt att lämna något man älskar och njuter av bara för att vi blev fler som lyssnade till samma sak.
Det om något är urlöjligt.
Håll dig till det du tycker och stå för det.
Det är respekt.


En gång när jag bodde i Sthlm satt jag och väntade på bussen på Kungsholmen. 
I min cdfreestyle (som man hade då) snurrade Kent.
Då gick Jocke Berg förbi två centimeter från bänken jag satt på.
Surrealistiskt att höra honom och sen gick han där.
Hallå du sjunger för mig nu fast du inte vet.
Tack.


Jag kommer aldrig lämna er Kent även om hela världen skulle ta efter och falla för er.
Ni har mig trogen tills döden skiljer oss åt.


Sa jag att jag var på en av de exklusiva klubbspleningarna Kent gör igår?
Magi.
Fem spelningar och en fick Karlstad.
Bugar ödmjukt.


e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar