köpa en sak och göra om tio andra : 131113


Ja då kör vi lite inredning igen!
Näst efter att redigera bilder är det en grym terapi.
Speciellt under perioder då tankarna bara maler och maler.
Då krävs kreativitet!

Ni minns spegeln jag haffade för 5 kr på Solareturen?
Nu har den fått lite "Erika touché"


Jag gillar guld på andra, hos andra, men inte i samband med mig.
Jag är ingen guld person.
Så den fick en annan look.
Jag köpte en liten flaska som heter Silverbrons och duttade på.
Över det slarvmålade jag det sista jag hade i en pensel med blåallmogefärg.
Voila!

Blåallmogefärg?
Ja det hade jag till ett annat projekt.
Eftersom vi kastat ut det orangea (matta +kuddar) ur vardagsrummet behövdes ny färg.
Nya mattan är ljusgrå och ett vitt bord till det var ju dötrist!
Så blå/grönt fick det bli!


Jag grundade det vita med slarvigt mörkgrått.
Över det la jag ett lager "dassig" grön och sist på med blåallmogefärg!
Sedan lite slipning för att få fram det ruffa gamla bordet.
Färgerna köpte jag på provburkar då det räcker gott och väl till lite slarvmålning!  
Totalt ca 100 kr för ett nytt bord!


Tunt lager lack så det håller lite bättre så är du klar!
Nu fattas bara kuddarna så har vardagsrummet fått en ny garderob.

Just det här med att bevara det man redan har istället för att köpa allt nytt.
Både ekonomiskt och mer miljövänligt.
Vi satsar på EN dyr sak och fixar om resten.
Dels för att vi inte har råd, dels för att det är roligare och dels för att jag gillar att göra om.
Nu kan jag inte kalla mig särskilt miljömedveten, men man kan åtminstone försöka med det lilla.


e.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar