en nyans av grått : 131030


Som sagt älskar jag hösten.
Jag är faktiskt med på dess flesta sidor och utspel.
Från björkar som brinner av att solen kysser dess gula löv till den gråa dagen då inget löv har varken färg  eller krisp kvar. När dimman gömmer allt och den höga luften är full av fukt.
Så länge jag har möjlighet att göra det jag vill av höstens sidor.
Dagar när jag är ledig och det är fullkomligt en nyans av grått ute kan jag verkligen njuta av att bara få skrota runt i mina projekt här inne samtidig som en promenad i något så jämngrått ger ro.

Det som är grejen med hösten är att allt får vara i lagom dos.
Det får inte vara "november" under hela hösten.
Denna hösten har hittills levererat och det känns som att den jobbar lite så.

Det allra finaste är när det är som gråaste grått och många inte orkar en dag till en den grå sörjan, då kommer vinter.
Vinter med en månad då allt blir mycket ljusare, förhoppningsvis av snö, men om inte lyser det mycket starkare på gatorna.
För då har människor börjat pynta sin fönster och det ger mer ljus öven ute på gatan.

Så är det för gått åt er?
Om ni inte njuter av grått, pynta redan nu med lite mer ljus.

Givetvis tröttnar även jag, fast det är när det blir november för länge och jag tvingas vara ute i snålblåst jag inte alls känner för. Oftast är jag i och för sig ute av bra anledningar när jag måste, oftast har det med jobbet att göra och då glömmer jag blåsten för en stund, det finns någon just då framför mig som har det väldigt mycket sämre än mig som står i snålblåst.

Snart är det november på riktigt och ännu har inte det gråaste infunnit sig.


e.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar