droppar av salt och lycka : 130902



Träning.
För mig gäller det att maxa till svetten rinner och pulsen peakar.
Då tycker jag träning är som bäst.
Jag har alltid haft svårt för gym och hurtiga gruppass.
Jag vill kötta. Helst på en basketplan.
Men när det inte längre var möjligt och jag insåg att för att hålla någon sorts form fick det bli gym.
För flera flera år sedan blev det så.
Det har varit en kamp att trivas med det, jag har inte riktigt fått kötta biten som jag vill.

Konstigt nog för en lagsports människa som jag så har det alltid funnits EN sorts pass jag gillar.
En sorts pass som jag ständigt återkommer till, som jag ALDRIG tröttnar på.
På dessa pass får jag svettas så det sprutar, flåsa så jag nästan svimmar och framförallt, jag får kötta.
Inte på det kroppsliga människa mot människa viset, men i hjärnan.
Jag går in som i trans när det erbjuds ett RIKTIGT BRA SPINNINGPASS.

Jag ser troligen helt galen ut om någon tände ljuset, lite såhär:


Fast det är inte alla pass som är toppen.
Det är sååå beroende på musiken.
Den är A och O.
För en elektro- och houselover som mig så är det det ABSOLUT bästa.
Jag kan bara fastna i takterna och trampa i evigheter.
Blicken fäst på ingenting och bara nöta.
Bara det är BRA musik och en inte allt för käck instruktör.
DÅ, då mina vänner köttar jag som bäst.


Som många säkert har märkt är dessa burkar omåttligt poppis.
Jag vet varför.
Det kickar verkligen igång kroppen.
Jag tränar som bästa på förmiddagar, vilket är sällan jag får till.
Så när jag måste träna eftermiddag /kväll är detta en underbar lösning.
Ja, jag blir lite illamående efter och helt kajko i magen, men det är det värt, för det ger så sjukt mycket.

Som ikväll efter 12 timmar på Ambulansen Filipstad, toktrött när jag åkte, pigg och fin när jag satte mig på spinningsadeln 19.30.

Känslan när 
Bingo Players – Get Up (Rattle) - Vocal Edit fast den instrumentala versionen går på och ljuset sänks ÄNNU mer och hon säger:
"Nu har ni fyra minuter i position tre, i en mörk tunnel, fullt av cyklar bakom er, det är bara framåt som gäller genom mörkret...."

Lycka.
Bäst är när det är sådär riktigt mörkt och hög volym.
Trans.


Denna höst ska jag införskaffa nya spinningskor.
Mina har hängt med ett tag nu och börja bli slitna i "klickern", så roligt att få köpa nya träningssaker, det triggar träningslusten faktiskt!
Tips på bra skor?


e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar