återträff : 130918


För ett år sedan var vi i fullfärd med att pendla och plugga livet ur oss.
Igår strålade vi samman och njöt av att det inte för att plugga, utan BARA för att SES och drecke vin!


Vi lagade en trerätters tillsammans.
Kantarelltoast fick vara aptitretare.
Älgkött och kåltrotspommes med både hemmaslagen bea OCH gorgonzolasås då vi inte kunde enas om vilken sås vi skulle ha, toppat med varma tomater och sallad fick husera huvfudrätt.
Pricken över i:et var cheesecake med massa bär.

Till detta både rött och bubbel.
Från att inte har druckit på ett tag och vrålhungrig till pröppmätt med bubblor i hjärnan.


Det där året är ett år jag aldrig kommer glömma.
Senaste tiden har jag varit ganska nere för att det ännu inte resulterat i något jobb på narkosen.
Således har längtan efter förra året varit mer påtaglig då jag längtar tillbaka till att få söva och väcka.
Missförstå mig rätt, som man så fint säger, jag har det kanon på ambulansen men har man läst vidare inom något så har man. Jag vill få sätta händerna i det.  
Det är stressande dessto mer tid som går sen jag läste och till ett jobb.
Visste jag att DÅ får du komma in, ja då skulle jag kunna chilla nu, även om det skulle handla om ett år framåt, jag vill bara veta att det blir.

Kanske inte för inte jag har haft konstant huvudvärk i en vecka.


e.

1 kommentar: