stripes : 130828



Det är som att man vill rusta inför hösten och vinterns kalla kvällar.
Inför all tid som kommer att spenderas inne nu.

Någon vecka i slutet av sommaren brukar spenderas med lite piff och pyssel hemma.
Under sommaren förfaller hemmet lite.
Rummen städas allt glesare.
Besöken på diverse inredningsshopping minskar.
Sommaren gör att man glömmer hemmet lite.
Det är varför jag förstår att vi svenskar är så måna om våra hem.
Vi spenderar större delen av året i dom än utanför dom.
Ja menar en som bor där värme hägrar större delen av året bryr sig inte alls på samma sätt.
Det tycker jag syns när jag har besökt de länderna.

Hur som helst blev det även denna sommar en update inför höstens kuriga kvällar.
Allt började med att vi köpte en ny säng (alltså madrasser).
Sängen till och börja med är större än den vi hade såeldes rykte vår fina smides sängram.
Så nu slog vi slag i saken vi hade tänkt redan från början när vi flyttade in här.
Att bygga en HÖG säng och en massa förvaring under sängen.
Det är vad som är på G nu.
Å vi köper inte en färdig ram med lådor under på IKEA. 
Icke, då blir den ju inte som man vill ha den!

I samma veva sprang vi en eftermiddag i sängbyggarhandlingen in och köpte tapeten jag drömt om att förgylla ett rum med någon gång i mitt liv.
Kanske i mitt framtida hus om det skulle bli något sådant.
Eller kanske nu.
Japp.
Ganska spontant köpte vi ett par rullar och smällde upp.
Sann kärlek är ordet.
Så stark att jag även klädde den kommande sänggalven i samma toksnygga tapet.
En klassisk tapet som inte tappar ränderna, höhö.

Så här får ni en smygtitt på resultatet som lär dröja, för sängarna kommer först om tre veckor (!)

Bakom sänggalven finns praktiska hyllor.
I dagsläget är det bara gaveln som är klar.

Och tapeten.
Som min syster så smart kom på att jag kan kamouflera mig mot.
Ser ni mig?

Under de kommande veckorna sover vi mysigt nog på golvet.
Vill måla upp en bild av att det är mysigt, att det känns som pyjamasparty varje kväll.
Fast i ärlighetensnamn känns det mest äckligt och stökigt.
Men tänk vad den nya sängen kommer kännas HÖG och SKÖN.
För nu har vi bara madrassen och ingen svikt som vi brukar ha under.


Så för att kunna blogga sitter jag i sängen och tittar upp på skärmen på skrivbordet.
Ganska oskönt.
Jag längtade faktiskt till att jobba inatt och till jourrumssängarna då de känns bättre just nu.
Dock blev det inget nattjobb.
Jag fick åka hem och vara ledig istället, en miss i schemat av chefen kan man säga.
Så jag ska ha pyjamasparty ikväll igen, wiie.

e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar