små hjärtan : 130311




Denna helg har äntligen min Linda och hennes Dave fått sin lilla tjej.
En liten Elsa som jag via bild är störtkär i.
Åh Linda du är mamma nu!
Kan inte bärga mig tills det att de kommer hem i maj.

Avståndet mellan oss är alltid jobbigt.
Men nu, nu är det vansinnigt jobbigt.
Dels för att jag av en egoism vill träffa deras fina Elsa.
Men mest av allt vill man finnas där för henne.
Det är inte bara att bli mamma även om kvinnor blir det dagarna i ända.
För varje mamma är det unikt, nytt och något helt omvälvande.
Då vill man vara där för sin bästa vän.

Som imorse när hon ringde.
Jag var påväg till praktik, hos henne var klockan två på natten.
Åh då tårades mina ögon faktiskt.
Puh.

Många är gravida eller har nyss fått barn i min omgivning.
Ganska naturligt när man närmar sig trettio.
Mycket snurrar runt detta.
Hos alla andra.
Inte hos mig.
Jag är väl inte naturlig.

Jag tar mina små doser barn av mina hjärtan.
Passade dem i lördags.
Gjorde önskemat vilket blev burgare och pommes.
Hyrde film och pysslade med dem.
Jag älskar dem gränslöst och kan inte förstå hur det en dag kanske kommer kännas med mina egna.
Då spricker jag nog.





e.



2 kommentarer:

  1. Mysigt och lyxigt att få egentid med de små, klart att moster skämmer bort dem då!

    SvaraRadera