Andra stoppet på resan : 120611

Först och främst vill jag klargöra förra inlägget.

Jag och P är kärare än någonsin.

För det andra går det inte fort att gå igenom alla bilder med resan och sedan jag har kommit hem har jag jobbat 9 av 10 dagar så jag har verkligen inte haft något att skriva om.

Men nu har livet rört lite på sig igen:

I fredags var Caroline här, min forna Brobyklassvän som jag även körde diverse kreativaprojekt med. Hon är nu stylist och gör ett grymt jobb och behåller sina värderingar utan att slukas av slemmiga rävar i branschen.
Grym tjej!

Igår lördag hade jag ännu ett kärt återseende, HK07, SSK klassen!
Himla kul alltså!
God mat, hotshots och svettig dans.

Men nu kära vänner.
Andra stoppet på vår resa, Washington DC, Linda och Daves stad!


Dag ett tog vi en tur downtown och P fick posa framför vita huset och kolla in Air & Space museet.
Kanske inte mitt roligaste val att se men även P måste ju få lite kuligt när han stod ut med en he del shopping (som faktiskt han också gillar).


Trots allt lite fräsigt att se vissa farkoster. Jag förstår ju verkligen det här med tunga plan att de KAN flyga och att hangarfartyg och liknande storlekar KAN flyta.


Vi gick från Air & Space och förbi the Capitol mot min största längtan sen jag hade min praktik i USA.
Åker du någon gång till Washington och gillar burgare, ja då finns inget annat än detta place:


Alltså det är vinnaren av TopChef om ja inte minns fel som startat en humburgerrestaurang och förfinat de vanliga burgarna till rimliga priser.
Sjuuuuuukt gott.
Om ni varit i USA och gillar Five Guys och In and Out så säger jag bara, släng dem i väggen det HÄR ÄR burgarnas burgare!


Så efter en hel massa flygplan fick jag min belöning.
Innan vi åkte mot Georgetown där vi shoppade lite och avslutade med att hälsa på Linda på hennes jobb.


Hej Sverige!
Här jobbar Linda, Svenska Ambassaden!
Jättefin byggnad både ute och inne, med en läcker takterass.


Utsikten från ambassaden, tack!

Direkt från garaget puttrade vi ut från Dc (plockade upp Dave) och drog på baseball!


En lite för kall upplevelse men KUL, jag kan INGET om denna sport men gillade att känna stämning och få äta hot dog tillsammans med alla andra!


Dag två blev det rent a bike och cykla genom the Mall för att P skulle få se monumenten som jag redan sett.


Nytt för mig i the Mall var den moderna konsten, en glad överraskning.
Det här trädet vill jag ha i min trädgård tack.


Vi cyklade ut ur the Mall över till Arlington Cemetary.
Så härligt att cykla i städer.

Lördagen fick vi se vad Linda och Daves nya helgintresse innebar, vinprovning.
de åker runt till några gårdar och provar viner.

Önskar att den möjligheten fanns här, för det var verkligen himla nice.
Se sig om lite, dricka och äta lite gott.
Precis min typ av intresse ;)


Lövely you!


Vi hade inte tur direkt och åkte runt om och det var stängt och det var special dag just den dagen och så vidare, men på Sunset Hills stannade vi och lät dagen bli eftermiddag.
Den bästa dagen på vistelsen i DC måste jag säga!
En flaska har kommit med hem till Sverige.
Den har jag och P bestämt att dricka när vi får tag i våra förlovningsringar.
Ett halvår sedan vi förlovade oss men fortfarande inga ringar.
Vi försökte faktiskt i lördags men det vi vill ha är inte hel lätt att få tag i verkar det som.

Hur som helst lördagen blev kväll och vi hade lite BBQ i trädgården med grannarna innan det var dags för en avgörande hockeymatch mellan NY Rangers och hemmalaget från DC.

Där sammanstrålade även vänner från förra årets bröllop och det var verkligen kul att se dem igen innan jag och Linda tog en tur till stan och svirade.


Söndag var en lugn dag innan vi i tid fick lägga oss för att kliva upp vid 3 på natten och åka vidare mot Västkusten och vår stundande roadtrip!

Inte roligt att lämna dessa goda vänner, ovetandes om att det ska komma att dröja till nyår innan vi ses igen! 
Åh Linda flytta hem igen med dig!



To be continued....

e.

2 kommentarer: