home : 120528

Varför känns allting så rent när man kommer hem från en längre utlandsvistelse än en vecka?
Varför känns alltid golvet så lent?
Varför luktar allt så gott?

Samtidigt som det skär i bröstet.
Av vemod för att det man planerat så länge plötsligt är över.
Det man har kvar är fräknar på näsan, en massa bilder på minneskortet och näthinnan, tusen upplevelser och fullt av härliga minnen, och en jätte hög med tvätt.

Även om jag varje gång suckar påväg hem när flygtiderna är låååånga och man missar ett dygns sömn så älskar jag det.
Att resa.

Mer mer mer.


Idag får ni bara ett livstecken och en bild från den sista, och ena av de bästa dagarna i San Diego då vi bara tog dagen som den kom på stranden med alla andra Memorial Day firare.

Direkt man möttes av servicepersonal  utanför USAs gränser saknade jag genast deras trevliga bemötande och servicemind. Jag kommer sakna mycket.

Det har varit en grym resa.
I'll be back med allt senare.

Nu ska jag ta hand om min jetlag.


e.

1 kommentar:

  1. välkomna hem! prova ringa dig senare för att se om din jetlag o du vill svara ;)

    xxx
    Robban

    SvaraRadera