sthlmsnatt : 120408

Fredag morgon och dags att lägga sig efter tredje nattpasset för att tre-fyra timmar senare stiga upp och bege sig mot huvudstaden för att fira påsk.

Jag valde tåg eftersom jag skulle vara i brist på sömn påväg dit och bakis påväg hem.

SJ levererade i vanlig ordning och summan av resan blir väl så här:
Buss heeela vägen. Ingen fin swebus. Trång väsebuss. Toppen personal son försökte ge oss det bästa trots allt, det var svårt för dom med en ledning dom inte "tänkte" på att det var ett HELT tåg inte 5-6 personer som hade Sthlm som slutmål. Polisstopp av bussen med flygande besiktning sinkade det redan försenade "tåget" läs bussen. Arnold livade upp med tankenötter och pappaskämt från mikrofonen bakom ratten.

Själv satt jag med ett påskris Deluxe mellan bena. Nämligen detta:








Jag skrattade mest åt det hela, vad kunde vi annars göra?

Påskafton började slappt hos Linda där vi grundade med spenatsmoothie och hets dricka en liter vatten till frågespel om åttiotalet med nittiotalsdängor skrålandes ut högtalarna.

Så övergick vi till att FIRA påsk. Tolv timmars fest! 17-05 blev det och det såg ut såhär:







































04.41 i götgatsbacken efter X antal timmars tokdans på Patricia som för första gången levererade en sjukt bra kväll!!!!!

Älskar dansnätter.







Utslussade med buss till Södertälje pga banbygge såg jag helgens första SJ tåg.

Lycka!

Ja det var ett snabbtåg och jag fick sitta själv. Jag njöt verkligen. För i kroppen rusade kolsyran från nattens dans och jag kände mig löckli.

Jag är löckli. Jag vill leva för alltid.

Att komma hem till världens bästa fästman och mötas av familjen med lammstek och två gullungar (systers) gör en inte mindre löckli!








Dansa! Även om du bara kan göra det i vardagsrummet.


Här är helgens taximusik:


Vi var i Goa sa chauffören.

e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar