Rubberboat.


Jag mår så gott. Sedan jag gick av på semester i torsdags har det mesta varit underbart. Solen har välkomnat mig på semester och med det en massa goa upptåg. Stora och små.
















Senaste två dagarna har bestått av:

Servetter som fastnat i öronen till den milda grad att jag under berusningens lugg fick traska till jobbet mitt i natten och få mig ett ingrepp av dr Lövet på ortopeden. För att om söndag morgon inse att ännu en tuss låg kvar inne i det andra örat.

Kände inte att det var dags att gå till jobbet så snart igen, jag har ändå semester!

Så jag köpte en bättre pincett och drog ut med gummibåt på älven.

Tack Linda för att du gick denna idé igår! Så jag, Linda och P drog ut pådet heta denna sommar, floating på Klarälven.

Vem behöver åka utomlands när solen skiner och värmen är som i Grekland?

Nej, stanna hemma och köp en gummibåt! Den tar du med dig en bit upp vid älven och laddar med dryck i en tvättpåse som du fäster i båten, på så vis håller den sig kall i vattnet. Ta gärna med lite att äta på och kanske något läsbart. Sedan lägger du i båten, tillbehören och dig själv och driver in mot stan!

På resan får du inte bara en avkoppling utan dess like. Du får se Karlstad får en helt annan vy, du får solbränna och du får en vacker resa!

Beroende på var du lägger tar det givetvis olika lång tid. Förr oss från Råtorp till Gubbholmen tog det ca 3-4 underbara timmar!

Perfekt en dag som idag då man var lite segt bakis men ändå hanterbart på vågorna.

Mycket bättre än att trängas på stranden!

Jag längtar redan till nästa gång!



[vågade tyvärr inte ta med phönen och ta bilder på härligheten]



e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar