trerätters en måndag : 120124


Min fina Papi fyllde år i fredags och jag jobbade hela helgen och kunde inte vara med och fira honom i lördags.

Så jag och P gav honom och Mami en trerätters en måndagkväll.
Det är fasligt kul att laga mat när man har en idé och tid.



Först fick dom världens godaste öl och ett litet tilltugg.


Förrätt:

Ceviche och ostkex.


Varmrätt:

Rostbiff, hemmagjord bea och ett nytt påhitt av poatatiskreation.
Stompadpotatis gratinerad i ugn kan man väl kalla den.


Efterrätt:

Vaniljglass vilandes i ett litet bad av hjortronlikör toppat med hemmagjord kolasås.
Bonus, slängde ihop ett par maränger på vitorna som blev kvar efter bean.



All mat är givetvis mjölkfri.


Hurra för mig idag det är min namnsdag.
Återigen namnsdagar... varför finns dom?

e.

1 kommentar:

  1. Tusen tack för jättegod mat och trevlig kväll!
    Kram till er båda

    SvaraRadera